Tuesday, June 16, 2009

"oh sayangku.."


As I lay still thinking what should I do, some thing came through my mind…although its not that important ke pe…tp bile otak ni da berjalan…it will kept running…

What made me think was, adakah org sayang sesuatu sebab mereka betul2 sayang atau mereka susah nak dapat pengganti sbb tu mereka sayang sesuatu benda tu? Mcm takut kehilangan benda tu lah…maybe benda yang paling terbaik dalam hidup die…dats why die sayang?

Take this for instance, aku bagi contoh diri aku terus, pasal motor skuter kekuning2kuningan aku tuh…sebagai contoh…
Aku sayang sangat motor aku tuh…tp adakah sayang aku sebab that’s the only scooter that I have and aku tak akan dapat pengganti lain..dlm erti kata ini, motor yg baru yg lebih baik?

Itu membuatkan aku befikir tentang perkara2 lain…macam masalah orang lain..,aku hanya terfikir bkn mahu menyibok hal orang…
Adakah seseorg itu sayang sesuatu benda tu sebab die betul2 sayang atau sebalik nya?
Kalau sebalik nya, aku rasa sayang itu tak seikhlas hati lah..
Bermakna kalau seseorang tu da dapat pengganti sesuatu yang mereka sayang itu, mereka akan tinggal kan benda yang lama dan ‘sayang’ benda yang baru..

Sayang ini boleh membabitkan pelbagai benda ya…individu, barang,..mcm2..
So i tend to think that you should appreciate what u have and somehow you akan sayang sesuatu benda tu dengan ikhlas…dan tak akan me-reject-nye kalau suda dapat yang baru…

Ini bkn la masalah Negara yang harus dirisau kan..Cuma hanya pandangan aku yang ingin dikongsi dan ingin diajak berkifir sama…




-Jangan bodoh sombong-

No comments:

Post a Comment